07th Dec - 16th Dec 2022

Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI

Mozart’s Symphony No. 31 & Shostakovich’s Symphony No. 4
Britten’s Sinfonia da Requiem & Shostakovich’s Symphony No. 10

“Conlon, che il pubblico torinese ha avuto modo di apprezzare nelle passate stagioni, con il tempo ha acquistato, accanto alla perfetta scansione e alla consueta brillantezza del suono che gli è sempre stata propria, una costante profondità di visione e di penetrazione nei segreti di partiture sulla carta anche assai ostiche, senza avere nulla da invidiare ai più celebrati maestri degli ultimi decenni.”

“Conlon, which the Turin public has had the opportunity to appreciate in the past seasons, has acquired over time, alongside the perfect scansion and the usual brilliance of sound that is always own, a constant depth of vision and penetration into the secrets of even very difficult scores on paper, without having anything to envy of the most celebrated masters of recent decades.” — Apemusicale.it, December 10 2022

 

“La viva cura del fraseggio e del respiro spaziale, il perfetto bilanciamento di volumi sonori e timbri da parte di Conlon è evidente.”

“Conlon’s keen attention to phrasing and spatial breath, the perfect balance of sound volumes and timbres is evident.” — Apemusicale.it, December 18 2022

 

“Conlon ha sempre mostrato una grande affinità con le musiche del pietroburghese e, la scorsa settimana, ha trionfato con l’orchestra gigantescamente ampliata a più di 110 elementi, con la 4° Sinfonia, capolavoro assoluto del suo autore.”

“Conlon has always shown a great affinity for the music of St. Petersburg and, last week, he triumphed with the orchestra, enormously enlarged to more than 110 pieces, in [Shostokovich’s] 4th Symphony, the composer’s absolute masterpiece.” — GBopear.it, December 19, 2022

Next & Previous